Inmatricularea unei masini aduse din Olanda

Inmatricularea unei masini aduse din Olanda

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri. 

Cum in ultima perioada ajung in Romania din ce in ce mai multe masini second hand din Olanda, am primit multe intrebari privind actele ce trebuie solicitate vanzatorului, astfel incat inmatricularea sa se desfasoare fara probleme.

Masinile second hand din Olanda vin in principal de la licitatii auto si sunt cumparate la preturi destul de bune de revanzatori, de aceea si apetitul mare pentru ele.

Spre deosebire de Germania, unde de cele mai multe ori, merge cineva sa vada masinile inainte de a fi cumparate, in cazul licitatiilor auto, masinile sunt vazute doar in poze si pe rapoartele de evaluare ale unor companii de inspectii auto precum: SGS, Dekra, Macadam, etc.

In aceste rapoarte sunt prezentate de obicei doar problemele estetice ale masinii, zgarieturi, indoituri, ciobituri, probleme la tapiterie, etc.. Totusi, sunt multe situatii in care nu se cunosc informatii despre probleme grave cum ar fi: probleme la motor, la turbina, la injectoare, accidente anterioare, etc.  Cumparatorii se bazeaza pe seriozitatea firmelor care organizeaza licitatiile si pe abilitatile lor de a cunoaste o masina dar de multe ori exista si surprize.

Unele masini au si informatii detaliate si despre istoricul de service, dar procentul acestora nu este foarte mare. 

Din punct de vedere al rulajului, masinile aduse din Olanda au rulajul ceva mai mic decat cele din Germania, principalul motiv fiind teritoriul mult mai redus al tarii.

Personal am verificat cateva masini aduse din Olanda, de la Renault pana la BMW sau Mercedes si pot spune ca starea lor tehnica este destul de buna. Poate putin sub cele din Germania, dar nu am gasit masini cu probleme majore.

Revenind acum la inmatriculare, mai intai trebuie sa vedem care sunt actele de inmatriculare ale unei masini in Olanda, apoi vom sti ce sa ii  cerem vanzatorului.

Actele unei masini in Olanda.

Partea I ( acte pe care soferul trebuie sa le aibe asupra lui atunci cand conduce o masina pe drumurile publice):

- certificatul de inmatriculare (Kentekenbewijs) denumit si Deel 1B.

Atentie! Incepand din 01.01.2014 certificatul de inmatriculare a fost inlocuit de un card cu cip pentru masinile nou inmatriculate, iar cele deja inmatriculate au termen pana la 31.12.2018 sa se conformeze. Pana atunci, sunt valabile in paralel atat certificatul de inmatriculare de tip vechi, cat si cardul.

Deel 1B din Olanda Certificat de inmatriculare

Cardul cu cip care a inlocuit certificatul de inmatriculare din 2014.

Card masina Olanda

- Cartea masinii partea IA sau Deel 1A 

Deel 1A Olanda Certificat de inmatriculare

Partea II

- certificatul de transfer (Overschrijvingsbewijs) care iti permite sa instrainezi masina si care trebuie tinut in siguranta acasa si nu in masina.

certificat transfer masina Olanda

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri.

Pentru inmatricularea masinii in Romania, daca masina a fost radiata din Olanda si figureaza ca exportata, vei avea nevoie de:

1. certificatul de inmatriculare sau cardul (Kentekenbewijs) impreuna cu foaia pe care este prins. Este de preferat sa fie cardul. Mai toate maisnile care pleaca la export prin firmele de licitatii au deja acest card.

ATENTIE! Daca masina a avut cardul emis, acesta va fi solicitat la inmatriculare. Deci trebuie sa solicitati vanzatorului acest card.

2. factura sau contractul de vanzare cumparare intre vanzatorul din Romania si cel din Olanda. In cazul masinilor de la licitatii, vom avea factura.

3. numerele de export ale masinii daca aceasta a fost adusa pe roti

Numere de export Olanda

4. Certificatul de conformitate al masnii (Certificaat van Overeenstemming, CVO)

 

Atentie! Trebuie verificata foarte atent factura de achizitie a masinii pentru ca sunt foarte multe cazurile de frauda cu TVA. De exemplu, firma din Romania cumpara masina fara TVA fiind achizitie intracomunitara, apoi vinde masina in Romania cu TVA doar la marja adaugata peste pretul net de achizitie, ceea ce este ilegal, iar noul proprietar va fi urmarit pentru plata TVA-ului datorat statului roman. 

Ei abuzeaza de prevederile Directivei 112 a Uniunii Europene care spune ca in cazul bunurilor second hand achizitionate intracomunitar, TVA se aplica doar asupra marjei profitului in cazul revanzarii acestora intr-un alt stat al Uniunii. Dar, aceasta prevedere se aplica doar atunci cand bunul este achizitionat la pret brut, pentru care s-a platit deja TVA in tara de origine, nu si la bunurile achizitionate la pret NET, pentru care nu s-a platit TVA in tara de origine. In acest caz, TVA-ul trebuie sa file platit de utilizatorul final din Romania.

Sper ca aceste informatii sa fie de ajutor cat mai multor persoane.

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri.