Inmatricularea unei masini aduse din Olanda

27 martie 2016 59 Mihai Cune

inmatriculare-masina-olanda.png

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri. 

Cum in ultima perioada ajung in Romania din ce in ce mai multe masini second hand din Olanda, am primit multe intrebari privind actele ce trebuie solicitate vanzatorului, astfel incat inmatricularea sa se desfasoare fara probleme.

Masinile second hand din Olanda vin in principal de la licitatii auto si sunt cumparate la preturi destul de bune de revanzatori, de aceea si apetitul mare pentru ele.

Spre deosebire de Germania, unde de cele mai multe ori, merge cineva sa vada masinile inainte de a fi cumparate, in cazul licitatiilor auto, masinile sunt vazute doar in poze si pe rapoartele de evaluare ale unor companii de inspectii auto precum: SGS, Dekra, Macadam, etc.

In aceste rapoarte sunt prezentate de obicei doar problemele estetice ale masinii, zgarieturi, indoituri, ciobituri, probleme la tapiterie, etc.. Totusi, sunt multe situatii in care nu se cunosc informatii despre probleme grave cum ar fi: probleme la motor, la turbina, la injectoare, accidente anterioare, etc.  Cumparatorii se bazeaza pe seriozitatea firmelor care organizeaza licitatiile si pe abilitatile lor de a cunoaste o masina dar de multe ori exista si surprize.

Unele masini au si informatii detaliate si despre istoricul de service, dar procentul acestora nu este foarte mare. 

Din punct de vedere al rulajului, masinile aduse din Olanda au rulajul ceva mai mic decat cele din Germania, principalul motiv fiind teritoriul mult mai redus al tarii.

Personal am verificat cateva masini aduse din Olanda, de la Renault pana la BMW sau Mercedes si pot spune ca starea lor tehnica este destul de buna. Poate putin sub cele din Germania, dar nu am gasit masini cu probleme majore.

Revenind acum la inmatriculare, mai intai trebuie sa vedem care sunt actele de inmatriculare ale unei masini in Olanda, apoi vom sti ce sa ii  cerem vanzatorului.

Actele unei masini in Olanda sunt:

Partea I ( acte pe care soferul trebuie sa le aibe asupra lui atunci cand conduce o masina pe drumurile publice):

- certificatul de inmatriculare (Kentekenbewijs), format din 2 parti: DEEL 1A si Deel 1B.

Atentie! Incepand din 01.01.2014 certificatul de inmatriculare a fost inlocuit de un card cu cip pentru masinile nou inmatriculate, iar cele deja inmatriculate au termen pana la 31.12.2018 sa se conformeze. Pana atunci, sunt valabile in paralel atat certificatul de inmatriculare de tip vechi, cat si cardul.

Deel 1A Olanda Certificat de inmatriculareDeel 1B din Olanda Certificat de inmatriculare

Card masina Olanda

- cartea de identitate (Tenaamstellingsbewijs), cunoscuta si sub numele de DEEL II

carte identitate masina Olanda

Partea II

- certificatul de transfer (Overschrijvingsbewijs)

certificat transfer masina Olanda

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri.

Pentru inmatricularea masinii in Romania, vei avea nevoie de:

1. certificatul de inmatriculare sau cardul (Kentekenbewijs). Este de preferat sa fie cardul. Mai toate maisnile care pleaca la export prin firmele de licitatii au deja acest card.

ATENTIE! Daca masina a avut cardul emis, acesta va fi solicitat la inmatriculare. Deci trebuie sa solicitati vanzatorului acest card.

2. cartea de identitate (Tenaamstellingsbewijs). Atentie! Fara acest document, procedura de inmatriculare este foarte grea si dureaza pana la cateva luni. 

3. factura sau contractul de vanzare cumparare intre vanzatorul din Romania si cel din Olanda. In cazul masinilor de la licitatii, vom avea factura.

4. numerele de export ale masinii daca aceasta a fost adusa pe roti

Numere de export Olanda

Atentie! Trebuie verificata foarte atent factura de achizitie a masinii pentru ca sunt foarte multe cazurile de frauda cu TVA. De exemplu, firma din Romania cumpara masina fara TVA fiind achizitie intracomunitara, apoi vinde masina in Romania cu TVA doar la marja adaugata peste pretul net de achizitie, ceea ce este ilegal, iar noul proprietar va fi urmarit pentru plata TVA-ului datorat statului roman. 

Ei abuzeaza de prevederile Directivei 112 a Uniunii Europene care spune ca in cazul bunurilor second hand achizitionate intracomunitar, TVA se aplica doar asupra marjei profitului in cazul revanzarii acestora intr-un alt stat al Uniunii. Dar, aceasta prevedere se aplica doar atunci cand bunul este achizitionat la pret brut, pentru care s-a platit deja TVA in tara de origine, nu si la bunurile achizitionate la pret NET, pentru care nu s-a platit TVA in tara de origine. In acest caz, TVA-ul trebuie sa file platit de utilizatorul final din Romania.

Sper ca aceste informatii sa fie de ajutor cat mai multor persoane.

Update: Acum poti verifica istoricul de kilometri pentru masinile din Olanda si Belgia. Avem peste 6 milioane de masini in baza de date. Click aici pentru a verifica istoricul de kilometri.

59 Comentarii

velijenco bujorel 24 martie 2017 22:03

Aventura mea.1.Căutat mașină în Olanda,pe 2-3site-autotrader.nl,maarktplaats.nl,autoscout,mobile...timp de o lună,ian_feb.până am strans 4000 euro.Renault Grand Espace benzină 2.0 turbo,minim 2006.Găsit 3 buc pe la 1.02,acum căutat avion...ieftin,plus doar 2 zile libere pt.drum,am ales joia,Ryanair până la Charleroi,dimineață la 9.00 eram acolo,apoi maxitaxi până la gara sud,tren cu schimbare in Anvers,spre Roosendaal.Luați din gară de un nene,dus la firmă vreo 30 km.,văzut mașina,achitat,omul mi-a dat factură,o procură pe nr.albe de export,copie talon olandez,urmând să îmi trimită briefuri germane cu dhl.Plecat pe incredere,nicio problemă până acasă.Actele au sosit in ziua expirării numerelor din vina dhl,scos numere roșii,montat gpl,făcut o revizie generală,luat RAR,tradus factura olandeză pt.Ditl 2,făcut fișa in aceeași zi,tradus brief germane,pt.ANAF, iau luni 27.03 certificat de tva,apoi la Drpciv pentru numere definitive.Costuri,3450 euro mașina,100 acte acolo,35 euro avion(2 pers),5 taxi,42 tren,15 mâncare,72 cazare Amsterdam,28 cazare Praga,13+10 vigneteSk,Hu,350 benzină,30 cazare Arad,plus mărunțiș vreo 150 pe diverse...faza a 2 a...2400 lei gpl,1800 revizia,500 2pneuri,502 RAR,75 trad.olanda,90 trad.germ.,53 nr.provizorii,valabile până la 3 luni!!!AM luat pe 2 luni,909 asigurarea pe 1 an,plus ce o mai fi la drpciv,talon si numere.Deci cam 5000 euro fără gpl...Și am o super mașină de concedii...totul functioneaza,7 locuri..nu știu ce să fac cu rezerva acum e butelia in locul ei,parcă nu aș mai lua-o după mine...

andi 13 martie 2017 19:28

Bunaziua
Vreau sa cumpar o masina adusa din Olanda
Masina este fabricata in anul 2010 , in Romania a ajuns de cateva zile
Vanzatorul spune ca este de-ajuns Cardul + Contract V/C + Numere de export (cu hartia aferenta)
Nu ar trebui si Brief-ul mare ?

Binenteles ca ofera si Fiscal

Întrebarea mea ramane referitoare la Brief mare . Cardul inlocuieste toate actele de hartie ?

Cris belgia 10 martie 2017 04:20

Salutare olandezilor:P am si eu o intrebare , maine ma duc sa cumpar o masina din alt cartier din belgia dar are numere din Olanda si propietarul find un roman mi.a spus ca actele sunt valabile inca 1 an de zile si ca pot pleca cu ea in romania imi face decat un contract de vamzare cumparare si atat vrea sa spuna ca asigurarea ramane valabila ... este adevarat ? Va multumesc

Dragos 23 februarie 2017 02:09

Update: Cei de la RDW mi au confirmat ca
1pentru înmatriculare mașina după 2014 este nevoie de card + adresa tenaamstellingsbewijs code o hârtie care înlocuiește Deel 2 (se găsește pe net model )- cartea mașinii
Bineînțeles DRPCIV nu recunoaște acel act și sunt in verificări ...

Deci pentru ei nu e suficient doar cardul..
Au reglementarile vechi de prin 2011 și nu înțeleg schimbările ...

Dragos 20 februarie 2017 16:28

Am card ,am cod eliberat de RDW care din câte înțeleg tine loc de Deel 2 dar poliția vrea Deel 2 acel formular A4 verde
Este vb de niște camioane închiriate unei firme din Ro cu drept de înmatriculare
Cei din Olanda îmi spun ca nu au Deel 2 din acela și ca formularul acela cu tenaamstellingscode este unicul document după 2014 care tine loc de Deel 2

Nu știu ce sa fac...

eugen 14 februarie 2017 20:10

care este cartea masinii adusa din olanda cum arata.daca stie cineva il rog sa ma lamureasca

andrei 28 ianuarie 2017 23:33

Salutare am luat o masina de la un bisnitar ,el a zis ca a fost adusa pe platforma ,am urmatoarele acte
foaia de vanzare cumparare ( foaie a4 facuta la fata locului ) si o foaie albastra cu un loc special pentru card + cardul pe ea,
e suficient cceia ce am sau rebuie si alteacte ?

cosmin 13 februarie 2017 10:20

sall andrei aceias chestie am sa eu am cumparat azi o masina de olanda tu ce ai facut ai pututo inmatricula

Mihai 20 ianuarie 2017 10:13

Am cumparat o astra h din Olanda,in oct 2016.Masina a trecut Rar-ul,are toate actele in regula,doar ca atunci cand am depus dosarul pt inmatriculare,mi s-a comunicat ca nu corespunde seria cardului rdw si ca trebuie sa astept confirmarea din Olanda.Astept de 2 luni si as vrea sa imi spuna si mie cineva care s-a mai intalnit cu situatia asta,cam cat trebuie sa mai astept.Multumesc.

Vlad 7 ianuarie 2017 22:25

Ma aflu in aceeasi problema, si anume lipsa cardului fara care nu pot inmatricula masina care a fost exportata din Olanda. In urma cu 4 luni am depus dosarul pentru inmatricularea vehiculului la d.r.p.c.i.v Bacau, dar lipsa cardului ingreuneaza procesul de inmatriculare, dupa spusele politistului de la ghiseu, si astfel acetele masinii au ramas la d.r.p.c.i.v Bacau pe toata perioada verificarilor in Olanda. Tin sa precizez ca am verificat pe RDW datele masinii dupa ce am cumparat.o si informatiile cu privire la Export nu existau in acel moment. Dupa cateva zile de la lasarea actelor masinii la politie, am intrat din nou pe RDW pentru a verifica din nou datele masinii si am observat ca informatiile cu privire la export aparusera impreuna cu afirmatiile ca masina nu este furata si este exportata. Acum nu inteleg de ce nu au raspuns nic dupa 4 luni autoritatile Olandeze la e-mailul trimis de autoritatile Romane.. Cei care au avut si rezolvat aceasta problema, imi puteti spune si mie va rog in cat timp ati fost sunati de cei de la serciciul de inmatriculari pentru a venii sa inmatriculati vehiculul sau in cat timp ati rezolvat problema si in ce mod, daca a existat un alt mod de rezolvare ? Va multumesc.

sorin 5 ianuarie 2017 16:42

Va rog frumos stie cineva un site de cautare pentru masini din olanda? de unde pot cumpara? va multumesc!

Ovidiu 6 decembrie 2016 21:21

A rezolvat cineva problema la autoutilitarele n1 transformate,cu dovada ca mașina a fost transformata înainte de 04.10.2013?
de șase luni ma chinui si nimic!
Domnu' Mihai,dați-mi un sfat,de unde pot sa i-au un apk din 2012 al mașini sau o asigurare mai veche ca acolo sigur scrie ca a fost autoutilitara,va rog frumos!

Alin 8 decembrie 2016 13:36

Salut,sunt in acceasi situatie...ai vreo idee cum pot sa rezolv?
Merci

marginean petru 5 decembrie 2016 17:53

salut. .
eu mi-am cumparat o masina din olanda acuma recent adica in noiembrie 2016.cu toatate actele in regula de al vanzator
.dar cind mam dus al primarie sa mio inregistrez la impozite , mi-au respins dosarul pt ca nu este scris capacitatea cilindrica pe nici un act de la vanzator..
doresc sa stiu da ca service-urile autorizate pot sa emita un act prin care se atesta capacitatea cilindrica a masinii
mi-am cumparat un opel zafira din 2001 cu motor benzina 1.8 si 125 cp

cristian 24 noiembrie 2016 12:36

Am reusit si am inmatriculato

Cristian 14 noiembrie 2016 19:37

Si eu sint in aceiasi situatie,nu am cardu,astept de cinci luni sa inmatriulez masina.Mi-a trimis de la RDW un document in care spun ca masina a fost exportata cu certificate de hirtie si nu cu certificat tip card,si spune ca propietaru anterior poate exporta o masina prin intermediul unui numar de documente,L-am tradus si legalizat si cei de la inmatriculari P.neamt mi-au ris in nas,de unde am eu acel act
Am sunat la cineva in olanda,sa interesat la RDW si ia zis ca nu este nici o cerere de catre pol.Romana,

FLORIN 4 octombrie 2016 21:14

Buna seara,

Pentru HRM am o intrebare ca avem aceeasi problema, cu N1 trecut pe card dar nu-i suficient, RAR cere sa aducem alte dovezi din Olanda. Problema e ca nu am prea inteles despre ce dovezi este vorba.
Daca ai rezolvat ceva te rog sa ne spui si noua , masina este a prietenului meu.multumim

Lasa un comentariu

Commentariile care contin injurii, un limbaj licentios, instigare la incalcarea legii, la violenta sau ura, vor fi sterse. Ii incurajam pe cititori sa ne raporteze orice abuz vor sesiza in comentariile postate.

Verifica VIN

VIN

Cautare informatii disponibile