Cazuri in care NU poti inmatricula o masina second-hand din Germania

Cazuri in care NU poti inmatricula o masina second-hand din Germania

Romanii care cumpara masini second-hand de la intermediari trebuie sa fie atenti la actele pe care le primesc, pentru ca se pot trezi ca nu pot inmatricula masina in tara. O masina adusa din Germania, spre exemplu, poate avea stampila pe talon pentru "casare/dezmembrari" (Verwertungsnachweis lag vor). O astfel de masina este aproape imposibil de repus in circulatie chiar si in Romania, desi este in stare de functionare.

Statul german incurajeaza achizitia de masini electrice si ofera 10.000 euro prima de casare pentru masini care sunt in stare foarte buna, au uneori si 8 ani vechime.

O alta incurcatura cu actele unei masini second-hand adusa din strainatate este cand autoturismuleste transportat pe platforma fara sa existe o dovada de la firma de transport. La Politie, cand romanii vorsa inmatriculezemasina, li se cer la dosar acte care dovedesc cum a intrat masina in tara, fie pe platforma, iar in acest caz trebuie sa existe o dovada, talonul original si placutele, fie pe sosea, iar in acest caz trebuie predat talonul emis recent pentru numerele provizorii (Fahrzeugschein - valabilitate 5 zile) si placutele.

Brief-ul mare (cartea masinii) trebuie sa nu fie stampilat cu termenul Ungultig (invalid). De asemenea coltul tatiat la brief-ul mare inseamna ca masina a fost scoasa din circulatie definitiv in Germania, deci automat trebuie sa facadovada ca autransportat-ope platforma sau sa prezintetalonul provizoriu si numerele aferente.

Brief mare cu masina casata in Germania

Brief germania cu masina casata 

Samsarii evita sa spuna ca masina a fost radiata din Germania asa ca ii lasa pe romani sa creada ca mai pot circula cu ea asa. Trebuie doar sa le dea banii pe masina si nu mai au nicio grija cu inmatricularea in Romania, pot circula cu numere straine. Cand o masina esteradiatadin Germania, primestebuline pe numere, insa samsarii le dau jos si fac o asigurare falsa. Romanii prinsi la volanul unei astfel de masini se aleg cu amenda si dosar penal, pentru circulatia pe drumuri publice cu o masina neimatriculata.

 

In Germania, termenul pentru certificatul de inmatriculare este Fahrzeugschein (brief mic/talon), iar pentru cartea masinii este Fahrzeugbrief (brief mare). De regula pe primul il opresc autoritatile germane cand masina este radiata, iar nota privind radierea masinii din Germania se face in brief-ul mare. Daca cineva nu poate prezentabrief-ul mare cand merge la Politie, nu va putea inmatricula masina.

Fahrzeugschein (brief mic/talon) 

Fahrzeugschein (brief mic /talon) Germania

Fahrzeugbrief (brief mare).

Fahrzeugbrief (brief mare) Germania

Sunt situatii in care pana si dealerii de masini din Vest nu mai emit talonul provizoriu, inmaneaza cumparatorului un rand de numere provizorii si o foaie A4 completata scoasa la imprimanta care spun ei ca insoteste numerele si tine locul unui permis. Bineinteles, cand cumparatoriiajung in Romania nu vor puteainmatricula masina intrucatnu autalon pentru acele placute cu care aucirculat pana in tara.

 

De multe ori, vanzatorii din strainatate vand masina fara talon si promit ca il vor trimite prin Posta, insa pe hartia doveditoare nu scrie si in cat timp il trimit, romanii putand astepta si 6 luni - 1 an. 

Romanii nu ar trebui sa cumperemasini aduse de afara care nu au in acel momentcertificatul de autenticitatesi nu ar trebui sa dea banii pe o masina pana nu primesc si certificatul fiscal. Samsarii se dau ocupati dupa ce si-au vazut banii, iar cumparatorii raman mult timp cu masina neinmatriculata.

 

InspectorAuto.ro ofera in prezent istoricul de kilometri si daune al unei masini second-hand si are o baza de date de peste 6 milioane de inregistrari; in acest fel cumparatorul poate sti concret daca este pe cale sa cumpere o masina cu kilometri reali, fara accident, una care a avut doar avarii minore sau una care a fost dauna totala.