Diferenta intre o masina reparata ca la carte si un cosciug pe roti

Diferenta intre o masina reparata ca la carte si un cosciug pe roti

Scopul acestui articol este de a arata cat de importante sunt diferentele intre o reparatie de caroserie facuta dupa standardele producatorului, intr-un atelier de reparatii autorizat, si una facuta intr-un service oarecare, pe bani putini, eventual cu piese din dezmembrari.  

Experimentul a fost facut in felul urmator:

- au fost luate 2 autoturisme identice, dar de culori diferite,

- asupra ambelor masini a fost simulat un accident lateral astfel incat deformarea caroseriei sa fie aproape identica,

- o masina a fost reparata dupa standardele producatorului privind interventiile asupra caroseriei, intr-un atelier autorizat, respectandu-se toate unghiurile, distantele intre elemente si tolerantele specificate de producator.

- cealalta a fost reparata intr-un alt atelier, simuland o reparatie ieftina, facuta prin taierea partilor avariate si sudarea unora noi, fara a se respecta procedurile si tolerantele specificate de producator. Acest tip de reparatie este cel mai des intalnit in cazul avariilor serioase de caroserie pentru ca este ieftin si aduce castiguri mari vanzatorilor.

- la final cele 2 masini au fost supuse unui test de accident pentru a se vedea daca si-au pastrat proprietatile initiale de absorbtie a socului produs de impact si de protejare a pasagerilor.

Desi vizual diferentele nu sunt sesizabile, ele sunt hotaratoare in cazul unui accident. Masina reparata fara a se tine cont de specificatiile producatorului nu mai are aceleasi proprietati de deformare si protejare a pasagerilor, devenind un sicriu pe roti.

Sa nu mai vorbim de faptul ca in cazul reparatiilor ieftine, pentru vanzare, airbag-urile nu se inlocuiesc ci se mascheaza prin diverse tehnici. 

Va las in continuare sa vizualizati filmuletul si sa trageti singuri concluziile.