Pentru ca avem aproape o luna de cand am lansat serviciul Inspector pe Teren, m-am gandit sa va arat cateva din tepele descoperite in aceasta perioada.
1. "VW Golf V 1.9TDI 6+1" din 2008 cu 159 000 KM declarati in anunt, la pretul de 5150 EURO.
Masina era vanduta de proprietar, foarte amabil la telefon si cu toate semnalele ca ar fi un om de treaba fara nimic de ascuns. Iar cum in pozele din anunt masina arata foarte bine, clientul s-a hotarat sa ii dea o sansa.
Pozele din anunt:
Ajunsi la fata locului, am constatat repede ca este vorba de o cu totul alta masina, foarte neingrijita si cu multe probleme de caroserie si mecanice. Raspunsul vanzatorului a fost ca nu a mai stat sa faca poze si le-a publicat pe cele de cand a cumparat masina, in urma cu un an.
Probleme descoperite:
In primul rand masina fusese colantata in galben cu ceva timp in urma, cel mai probabil inainte sa o cumpere actualul proprietar. Cel mai probabil nici vanzatorul nu stia acest lucru, l-a aflat odata cu verificarea facuta de Inspectorul pe Teren.
Mai mult decat atat, la manerele de la usi, ramasese colantul galben prins pe dedesupt pentru ca celor care au decolantat masina le-a fost lene sa desfaca manerele. Din pacate nu am putut sa fotografiez aceste detalii.
In zona din fata a pragurilor masina era atat de ruginita incat si o Dacia 1310 statea mai bine.
Adaugam la lista problemelor o reparatie ca "in curtea scolii" la usa si apripa dreapta sapte care include si zona de prag. Zona este plina de chit si vopsita aproape cu pensula...
Mai adaugam si o aripa dreapta fata pusa parca in bataie de joc si plina de chit.
Au fost mult mai multe probleme printre care si o problema comuna la Golf 5, deteriorarea vopselei la partea din spate a pasajului usilor spate si aparitia ruginei. Acest fenomen se intampla din cauza prafului care se aduna pe chederul usilor si care apoi freaca vopseaua ca un smirghel. Frecarea se produce in principal de la trepidatiile motorului.
Pe langa partea de caroserie, sifonata extrem de rau, masina mergea in 3 injectoare.
In concluzie o masina care nu era de cumparat.
2. Hyndai Tucson 2007, 2.0 benzina 6300 Euro.
Aici verificarea Ispectorului pe Teren a fost foarte scurta pentru ca au fost depistate probleme grave la structura caroseriei si anume: urme de accident frontal cu afectarea lonjeroanelor si deplasarea puntii fata.
Dreapta
Stanga
Sudura pe contra aripa:
Sudura pe lonjeron inferior drept:
La fel, masina nu era de cumparat asa ca am plecat.
In concluzie, este foarte important sa verificati masinile pentru urme de daunalitate si reparatii anterioare efectuate necorespunzator. De cele mai multe ori la verificarile in service acestea nu se fac sau se fac de mantuiala. Multi utilizatori ne-au semnalat ca la verificarile in service nici macar nu se masoara grosimea stratului de vopsea pentru ca nu au instrumentele necesare.