Studiu: Istoricul de daune al masinilor second-hand dezvaluie mai mult de 3 daune per masina

Studiu: Istoricul de daune al masinilor second-hand dezvaluie mai mult de 3 daune per masina

In Romania inca se vand masini cu daune majore, intrucat majoritatea romanilor se limiteaza la verificarea kilometrajului si daca acesta se confirma nu trec mai departe la verificari tehnice sau de daunalitate. Din aceasta cauza, vanzarea unei masini cu o dauna majora ascunsa dar cu kilometri reali se poate face relativ repede si fara prea mari batai de cap. 

Din totalul masinilor verificate pe InspectorAuto.ro in primele 8 luni din 2019 pentru aflarea istoricului de daune, procentul de autoturisme cu cel putin o dauna ascunsa se mentine in continuare ridicat, la 60%.

Potrivit raportului InspectorAuto.ro, s-a constatat ca valoarea medie de reparatie a masinilor cu daune a fost de 6.600 euro, iar rata de daunalitate a fost de 3,19 per masina.

De asemenea, din totalul autoturismelor pentru care s-a verificat istoricul de daune in aceeasi perioada, 18% au avut daune majore a caror valoare de reparatie a fost de peste 10.000 euro.

Prin imbogatirea bazei da date cu masini avariate si lansarea unui nou tip de raport de daune, putem sa vedem exact zona afectata a masinii, daca au sarit airbag-urile, daca masina a fost rasturnata sau daca a avut un accident frontal. Mai multe detalii despre raportul de daune puteti gasi aici.

Pentru ca nu putem avea pretentii de la o masina second-hand sa fie ca noua, anumite probleme sunt acceptabile si ar trebui incluse la uzura normala a masinii.

Spre exemplu, daca avem o aripa vopsita sau inlocuita, o bara revopsita, un parbriz schimbat, sunt chestiuni acceptabile, atat timp cat reparatiile sunt de calitate, iar achizitia se face la un pret corect. Insa daca am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stalpii, pragurile, structura de rezistenta, airbag-urile etc., mai bine cautam alta masina.